Гинекологична ендокринология

Гинекологичната ендокринология се занимава с различните нарушения в яйчниковата и репродуктивната функция при жената в следствие от ендокринно-хормонален дисбаланс. Голяма част от причините за стерилитет се дължат на недиагностицирана ендокринна (хормонална) патология.

• Хормонозаместителна терапия – в предменопаузата и менопаузата
    Хормонозаместителна терапия се прилага за овладяване на симптомите от менопауза. Тя замества хормоналното производство на женския пол, което след настъпване наклимактериума се преустановява.
    Естрогени и прогестерон са двата полови хормона, които играят най-важна роля в женското тяло. Този вид терапия позволява възстановяването им до нормалното ниво за човешкия организъм.
  • Менструални смущения
  • Неправилни маточни кръвотечения
  • Повишаване на теглото (затлъстяване)
  • Метаболитен синдром
    Метаболитен синдром (МетС) е комбинация от затлъстяване с други болестни състояния на хомеостазата на мазнините, захарите и белтъчините в организма, която увеличава риска за развитие на сърдечно-съдово заболяване и диабет.
  • Хирзутизъм
    Хирзутизмът се определя като прекомерно или повишено окосмяване у някои жени на части от тялото, където такова окосмяване принципно липсва или е слабо изразено. Хирзутизмът се нарича още окосмяване от „мъжки тип“, тъй като засяга такива части от тялото като брадата, областта над горната устна и под ушите, ареолите на гърдите, корема, гърба, бедрата и пръстите на ръцете.
  • Нарушения във функциите на щитовидната и надбъбречната жлеза